Alustaen synty ja mitä tämä tarkoittaa kauppaluottovakuutuksissa

Viimeisten 25 vuoden aikana kauppa ja sen rahoitus ovat yhä enemmän turvautuneet Internetiin ja uusiin työkaluihin, kuten liittimiin, digitaalisiin maksuihin ja kyberturvallisuuteen. Katsotaanpa tätä digitaalista muutosta, jota leimaa kaksi päävaihetta.

Ensimmäinen muutoskausi alkoi 1990-luvun puolivälissä Internetin ilmaantuessa ja sähköisten markkinoiden alustojen nousukauden myötä, mikä tarjosi toimialajärjestöille mahdollisuuden vahvistaa ja neuvotella kaupankäyntiehdoista jäsentensä ja yhteistyökumppaniensa puolesta.

Toinen, globaalimpi vaihe alkoi vuosikymmen sitten pilvisovellusten massajakelun ansiosta, jotka tukevat tapahtumia kaikilla toimialoilla tilaus- ja laskutusvaiheista vakuutuksiin ja rahoitukseen. Tämän seurauksena olemme viime vuosina nähneet useiden kauppaan ja kaupan rahoitukseen omistettujen alustojen laajentumista, jotka kattavat tarpeet koko toimitusketjussa ja ovat usein laajentuneet myös luottotietoihin, vakuutuksiin ja rahoitukseen.

1990-luvun lopulla suurissa OECD-maissa useat teollisuudenalat yrittivät modernisoida ja digitalisoida kauppaorganisaatiotaan.

Suositeltu termi oli e-market-alusta, joka hyötyi Internetin nopeasta kehityksestä tarjoamaan reaaliaikaista pääsyä ja jakamaan tietoa halvemmalla. Jotkut teollisuudenalat siirsivät yhteistoimintaorganisaationsa ja -prosessinsa verkkoon.

Ammatti- ja toimialajärjestöt perustivat kaupankäynnin pörssialustoja, joissa jäsenet ja yhteistyökumppanit saattoivat hyötyä jaetusta tiedosta sekä myyjien että ostajien luottoluokituksista sekä kolmansien osapuolien riskeistä. Esimerkkejä tämän alan edistyneimmistä aloista ovat kuljetus, puu, kalastus ja IT-laitteet. Tämän tiedon jakamisen mahdollistivat jäsennellyt tiedonkeruu-, luokitus-, luokittelu- ja pisteytysprosessit ja joissain tapauksissa lähes saumaton pääsy kauppaluottovakuutuksiin ja/tai factoring- ja rahoitusjärjestelyihin. Kauppaluottovakuutusyhtiöt 1990-luvun lopulla eivät olleet tyytyväisiä tähän uuteen tekniikkaan, joten kun dot-com-kupla puhkesi, he luopuivat T&K-toiminnasta tällä alalla.

Vuosituhannen alusta lähtien innovatiiviset ja häiritsevät teknologiat ovat tunkeutuneet jokapäiväiseen elämäämme, ja olemme nähneet alan vertikaalisen digitalisoitumisen trendin. Tämän seurauksena pankit, vakuutusyhtiöt ja tiedontoimittajat ovat nyt erittäin digitalisoituneita. On vain luonnollista, että tämä vaikutti digitaalisen muutoksen läpikäyneeseen kauppaan.

Nykyään parannettujen käyttöliittymätyökalujen ansiosta yhteistyö ja tehtävät ovat saumattomia ja rajattomia sidosryhmien lukumäärän ja yksittäisen tapahtuman toimintojen määrän suhteen. Blockchain tarjoaa läpinäkyvyyttä ja turvallisuutta monimutkaisille ja pitkäaikaisille tapahtumille. Data Analytics ja tekoäly tekevät IT-ammattilaisille aiemmin varatut keskeiset taidot kaikkien saatavilla.

Sähköinen kaupankäynti kehittyy nopeasti jopa kehittyvissä maissa. Tämä globaali trendi laukaisee tarpeen parantaa turvallisuutta, avoimuutta ja tehokasta rahoituksen saatavuutta.

Nykyään monet alustat käyttävät huippuluokan häiritseviä työkaluja ja toimintoja, jotka vastaavat kaikkiin tarpeisiin varmistaakseen toimitusketjun luotettavan, tehokkaan ja kannattavan hallinnan sekä transaktioiden turvallisuuden ja rahoituksen. Jos tarkastelemme tärkeimmillä alustoilla saatavilla olevien palveluiden kirjoa, näemme samanlaisen tavoitteen ja perustelun: tarjota parasta laatua olevaa tietoa ostajista ja myyjistä, hallita tehokkaasti kirjanpitoa ja toimitusketjua sekä tarjota kannattavin tapahtumasuoja ja rahoitus tehostaa suorituskykyä.

Parannetun käyttöliittymän ja saumattoman käyttökokemuksen ansiosta myyjät ja ostajat voivat hyötyä avaunt-luokan ratkaisuista kohtuullisin kustannuksin. Innovatiivisen teknologian kasvava suosio vauhdittaa suurten yhteistyöhankkeiden hankkeita. Kaikilla pankeilla ja vakuutusyhtiöillä on nyt laboratoriot ja tutkimus- ja kehitysosastot, jotka työskentelevät ympäri vuorokauden ollakseen osa tätä maailmanlaajuista kehitystä. Potentiaaliset markkinat ovat houkuttelevat, sillä kaupan tarpeet ovat samanlaiset kaikkialla maailmassa ja kaikki kaupat ja sidosryhmät ovat potentiaalisia uusia asiakkaita näille innovatiivisille ratkaisuille.

Leave a Reply

Your email address will not be published.